Page 2 of 3

Re: JP7xx

Posted: 20 Mar 2012, 07:05
by Tomi Jutila
pappija wrote:Elikkä toimivuudesta on todisteita. Tuo, että missä ylimäärisen litra kuljeksii niin pitää varmaan se öljypohjan laajennus olla sen verran iso, että sopii sinne aina. Horisiko öljypumppu tyhjää jos accusumpussa oleva öljy olisi suurennetussa öljypohjassa? Ei taida selvitä muulla kuin kokeilemalla.
joo,kokeile vaan.kun kolmas kone räjähtää niin keksi sitten jotain muuta.
enhän mä mitään tiedä mutta sen tiedän että mopot ei paljoo voiteluhäiriöitä kestä,ainakaan r1 saatikka tommonen ennalta tuntematon kawa.

Re: JP7xx

Posted: 22 Mar 2012, 21:47
by pappija
Tänään sai kokeiltua konetta rungon sisään ja tui punnittuakin kone. Vaaka näytti 86kg, mutta siinä oli muutama tekijä, jotka heittää. Vaakaa ei oltu nollattu, puulaatikko lisäpainona ja öljyt koneessa.
Lisäksi valmistellut tukivarsien kiinnikkeille jigiä ja tukivarsien korvakoita, mutta mitään valmista ei ole tullut.
Lisää tekstiä ja kuvia http://jplocost.blogspot.com/

Re: JP7xx

Posted: 22 Mar 2012, 22:56
by Mika Hirvonen
Varmaan kannattaisi vakavasti harkita kuivasumppua. Öljypohjaa ei kannata kauheasti laskea rungon alle koska maavara edessä on yleensä se 65-70mm. Sisäänjoustossa maavara lähenee sitten nollaa.

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 06:42
by Tomi Jutila
Mika Hirvonen wrote:Varmaan kannattaisi vakavasti harkita kuivasumppua. Öljypohjaa ei kannata kauheasti laskea rungon alle koska maavara edessä on yleensä se 65-70mm. Sisäänjoustossa maavara lähenee sitten nollaa.
niimpä,mulla kone roikku 20mm,kolmesti hajos öljypohja,kerran koneen täystuho yms lukemattomat kerrat panssarin korjaamista.uudessa autossa ei kone roiku jopa öljypohjassa olevat nystyrät on rungonpohjan tasalla.

clion syyläristä,mielestäni motonetistä ei löydy sitä oikeaa syyläriä niistä kahdesta se on just se väärä isompi.ostin syylärin jyväskylän varaosamaailmasta törkeään 40e kappalehintaan,otin samantien 2kpl :wink:

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 09:00
by pappija
Kuivasumpun tekeminen on ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kuitenkin sitä miettii kaikkia vaihtoehtoja ja haluaisi kokeilla. Tässä taitaa päteä vanha sanonta, että köyhällä ei ole vara halpaan. Eli ei ole vara ostella uusia koneita kokeiluita varten. Öljypohjasta jää roikkumaan vähintään 30mm vaikka nostaisi kuinka korkealle.

Tilasin motonetista sen Clion syylärin ja ensimmäinen oli kiinalainen versio ja rikkinäinen. Toinen oli Valeon valmistama, mutta kiinnikkeet erilaiset. Pitää sovittaa keulapalan alle. Vielä ehtisi palauttaa sen. Siitä olisi mahdollisuus niitä muovitappeja muokata vähän, mutta riittäkö se niin sitä pitää tutkia.

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 10:28
by Mika Hirvonen
721ssa Motonetistä haettu Clion syyläri. Korvakkeita piti sahata pois, että mahtui matalaan keulaan.

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 17:58
by Tomi Jutila
voi sieltä motonetistä saada niitä pienempiäkin??mulla on kiinalainen frigair merkkinen. ne muovikorvat on leikeltävä pois,ei niillä mitään teekkään.uuteen autoon laitoin syylärin kiinni 6mm pultti/kumikorvakkeilla varsin kevyesti jos jonkinlaista muodonmuutosta nokkakappaleen osalta joskus tulee 8)

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 18:51
by pappija
Joo, se eka oli kiinalainen versio, mutta tämä toinen on kait entisen itäblokin maissa valmistettu Valeon malli. Onkohan Mikan syyläri tuollainen Valeon tekemä? Pitää laittaa kuva niin osaatte kertoa, miten paljon siitä voi niitä kiinnikkeitä leikellä. Vermeet on työpaikalla niin menee maanataihin, nyt keskityn tähän Bacardin hävittämiseen :)

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 19:16
by Tomi Jutila
hege sai syylärin puhkaistua ku leikkeli korvakkeita joten ota vaan ne osat mitkä on sen syylärin muovipäätyjen pyöreitten muotojen ulkopuolella,millin laikalla aluksi sitten lamellilla pyöristelyt.mä hävitän vaan pari kurkoo että huomenna uusi auto on valmis...bacardicola kieltämäti maistuis mutta jos pitäis sitten harjakaiset kun autolla on ajettu ekat metrit

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 19:35
by pappija
Siksi olisi kiva tietää paljonko sitä muovia pystyy leikkelemään. Ei pysty tekemään, että kun menee milli liikaa niin vähän takasi. Työkavei tiesi sanoa, että pääty on jotain kuituvahvisteista muovia, mutta että missä menisi raja, josta pytyisi leikkaamaan.
PS: bacardit jätettiin loput emännälle, itse pitää kattella jotain muuta, ettei pääse alkoholiongelmaa tulemaan (kaapit täyttymään pulloista). Ja huomenna pitäisi olla 10 aikoihin pilkkikisoissa, jos saisi sopivan tärinän mormuskaan :D

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 19:50
by Mika Hirvonen
Poistin vaan varovasti niitä ulkonevia korvakkeita. M6 kumityynyt kävi tosiaankin suoraan kiinni.

Kokeilin kanssa jotain volkkarin mallia... ehkä Polon, mut se ei mahtunut millään.

Re: JP7xx

Posted: 23 Mar 2012, 19:59
by pappija
Jep.

Täytyy katsoa kuinka paljon niitä korvakkeita täytyy lyhennellä. Valetaan sitten uusia päätyjä jos menee puhki (onhan työpaikalla komposiittiosasti)

Re: JP7xx

Posted: 17 Apr 2012, 19:14
by pappija
Pitkään aikaan ei ole tullut tehtyä mitään rungolle ja nyt kun oli vapaapäivä niin meni työpaikalle tuusaamaan runkoa. Eihän siitä mitään tullut kun joku ain ahihassa roikkumassa jotain vailla.

Onkos muilla ollut ongelmia noitten FU1 ja FU2 putkien kanssa? Tiedän, että ne on hyvä hitsata vasta kun alemmat korvakot on paikallaan, mutta ajattelin, että kun on tarkaan tehty niin saa paikalleen myös jälkikäteen. Tuntuu vain, että ei passaa millään, vaikka mitta kertoo kaiken olevan kohdallaan? Missähän mättää? Onko Markku perjantaina tai sunnuntaina autonsa äärellä jos kävisin mitan kanssa tarkkailemassa mallia? Luulin jotain osaavani metallihommista, mutta ei noilla kuvilla??

Re: JP7xx

Posted: 17 Apr 2012, 19:23
by pasi.t
:lol: toi alempihan näyttäis ihan ok;lta, mutttosta taaimmaisesta ylemmästä en ole ihan varma. ? mikä mättää?

Re: JP7xx

Posted: 17 Apr 2012, 19:43
by pappija
Yläpää on ulkna noin 2mm, mutta kun katselee kiinnikkeitä jigin kanssa niin putkien pitäisi olla 4-5mm sisäänpäin. Ihan liian paljon, mutta selitksenä voi olla jos putki on sahattu sen 0,8mm liian pitkäksi niin se tekee mahdollisesti jo tuollaisen virheen yläpäähän. Pitäisköhän putki rälläköidä pois ja tehdä kokonaan uusi?