Mikä tyyppi Yamahan R1 koneista Locostiin?
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Mikä tyyppi Yamahan R1 koneista Locostiin?
-eli minkä version moottoreita on yleisesti laitettu ja onko joku malli mitä kannattaisi suosia/välttää
-ruisku vai kaasarikone??
-mistä kannattaa hommata,saako esim. ebaysta käypäisiä laitteita ja mitä kannattaa ottaa huomioon ostettaessa konetta netistä/ulkomailta
-pitääkö kone avata/kannattaako tehdä remonttia vai meneekö sellaisenaan,ajokilometrit tietysti vaikuttaa.
-ruisku vai kaasarikone??
-mistä kannattaa hommata,saako esim. ebaysta käypäisiä laitteita ja mitä kannattaa ottaa huomioon ostettaessa konetta netistä/ulkomailta
-pitääkö kone avata/kannattaako tehdä remonttia vai meneekö sellaisenaan,ajokilometrit tietysti vaikuttaa.
1. Yamaha R1, edullinen (=low cost). En tyyppivioista tai moottorimalleista tiedä, eiköhän joku mainitse jos sellaisia on tiedossa.
2. Kaasari on edullisempi, norjalaiset vaikuttavat suosivan ruiskukonetta koska niillä on helpompi ajaa, eli eivät ole yhtä "piikikkäitä".
3. Ollaan ostettu meidän koneet ebaysta (mika hoiti ostamisen). Huomioon kannattaa ottaa että yrittää saada täydellisen koneen koska postimaksut alkavat kasaantua jos vähän eri paikoista hommaa yhtä sun toista. Meillä on kolme konetta joista kaksi konetta on kaadetuista prätkistä, yksi näistä oli sellaisessa kunnossa ettei sillä voi ajaa.
4. Loiskelevy kannattaa laittaa. Remontti oman harkinnan mukaan. Jotkut myös jäykistävät kytkintä, mutta me ei nähty sen olevan tarpeellista.
R1 on siksi suosittu kone ettei se vaadi juuri mitään ekstraa. R1 koneet on norjassa todistettu toimiviksi, eikä meillä ainakaan ole varaa kokeilla mikä kone toimii tai ei.
2. Kaasari on edullisempi, norjalaiset vaikuttavat suosivan ruiskukonetta koska niillä on helpompi ajaa, eli eivät ole yhtä "piikikkäitä".
3. Ollaan ostettu meidän koneet ebaysta (mika hoiti ostamisen). Huomioon kannattaa ottaa että yrittää saada täydellisen koneen koska postimaksut alkavat kasaantua jos vähän eri paikoista hommaa yhtä sun toista. Meillä on kolme konetta joista kaksi konetta on kaadetuista prätkistä, yksi näistä oli sellaisessa kunnossa ettei sillä voi ajaa.
4. Loiskelevy kannattaa laittaa. Remontti oman harkinnan mukaan. Jotkut myös jäykistävät kytkintä, mutta me ei nähty sen olevan tarpeellista.
R1 on siksi suosittu kone ettei se vaadi juuri mitään ekstraa. R1 koneet on norjassa todistettu toimiviksi, eikä meillä ainakaan ole varaa kokeilla mikä kone toimii tai ei.
Last edited by hege on 19 Sep 2008, 21:34, edited 1 time in total.
98-99 koneissa heikompi laatikko, jos ei ole vielä korjattu. Noista vuosimalleista hajoaa pyörässäkin 2:sen rattaat +10000km kilsoilla. 00-01 on valinta jos haluaa kaasareilla, 02-03 jos haluaa ruiskun. Ruiskussa ei ole montaa heppaa lisää tehoa, mutta se on helpompi ajaa kuten hege mainitsi. Ruiskukoneessa voi tulla yllätyksiä, jos sähköt eivät ole samasta pyörästä kuin muut osat (osassa pyörissä ajonesto, mutta ei kaikissa)
04-> liian yläviritteisiä autoon, sekä ilmoitettu teho liian suuri (auton paino nousee turhan suureksi)
Ebaystä saa monenlaista kamaa, niinkuin muistakin lähteistä. Osta myyjältä, joka tekee paljon kauppaa hyvällä palautteella. Osta kone mahdollisimman vähillä kilsoilla, niin ei tarvitse laittaa kuin loiskelevy ja jäykempi kytkin. Vakiokytkin ei kestä kovin pitkää edes katu-Locosteissa. Halvin vaihtoehto on lisätä kytkimeen toinen "kuppilevy" alkuperäisen päälle.
Terveisin,
Jani
04-> liian yläviritteisiä autoon, sekä ilmoitettu teho liian suuri (auton paino nousee turhan suureksi)
Ebaystä saa monenlaista kamaa, niinkuin muistakin lähteistä. Osta myyjältä, joka tekee paljon kauppaa hyvällä palautteella. Osta kone mahdollisimman vähillä kilsoilla, niin ei tarvitse laittaa kuin loiskelevy ja jäykempi kytkin. Vakiokytkin ei kestä kovin pitkää edes katu-Locosteissa. Halvin vaihtoehto on lisätä kytkimeen toinen "kuppilevy" alkuperäisen päälle.
Terveisin,
Jani
Last edited by PMC on 14 Feb 2007, 00:17, edited 1 time in total.
--==http://www.pmc-motorsport.com==--
mopon koneista r1 kokonais kustannuksiltaan edullisin. hyvä saatavuus ja ei kisa käytössä vaadi kuin loiskelevyn muihin tarvitaan kuulemma kuivasumppu järjestelmä. ei tehokkain mahdollinen mutta todellista myös saadaan ulos vähintään ilmoitettu ja vähän enemmänkin. mitä ei kuulemma muissa merkeissä välttämättä tapahdu. paino lasketaan tehtaan llmoittamasta tehosta. ruiskussa (02-03) 152hv ja kaasari(98-01) 150hv.
ruisku nykyaikaisempi mutta sitten pitää olla kaikki sähköt samasta pyörästä että saa toimimaan helpolla. olikohan että vaatii toisen kahvankin joissain uusissa malleissa.
kaasari malleja meille hommattiin helpompien sähköjen ja kaasareiden helpomman säädettävyyden takia. hinta tietysti yksi syy kanssa
.
98-99 malleissa on vaihdelaatikkojen kanssa ollut ongelmia. kakkosen ratas hajoaa pyöräkäytössäkin. 00-01 ei pitäisi tätä vikaa olla. kytkin ei kuulemma vakio päädyllä ole pitkäikäinen. kestää aikansa ja rupeaa sit luistamaan lisääntyneen painon takia. kytkimeen saa kisa päätyjä.
kannattaa käyttää laakereita auki kun laittaa loiskelevyn. kaadutut koneet kannattaa tarkistaa nokkapukeista ja kiertokangen laakereista ettei ole horinut ilmaa kupeellaan.
kuinka todennäköistä on vastata suunnilleen samat asiat samalla minuutilla
. onnistuttiimpas 
ruisku nykyaikaisempi mutta sitten pitää olla kaikki sähköt samasta pyörästä että saa toimimaan helpolla. olikohan että vaatii toisen kahvankin joissain uusissa malleissa.
kaasari malleja meille hommattiin helpompien sähköjen ja kaasareiden helpomman säädettävyyden takia. hinta tietysti yksi syy kanssa

98-99 malleissa on vaihdelaatikkojen kanssa ollut ongelmia. kakkosen ratas hajoaa pyöräkäytössäkin. 00-01 ei pitäisi tätä vikaa olla. kytkin ei kuulemma vakio päädyllä ole pitkäikäinen. kestää aikansa ja rupeaa sit luistamaan lisääntyneen painon takia. kytkimeen saa kisa päätyjä.
kannattaa käyttää laakereita auki kun laittaa loiskelevyn. kaadutut koneet kannattaa tarkistaa nokkapukeista ja kiertokangen laakereista ettei ole horinut ilmaa kupeellaan.
kuinka todennäköistä on vastata suunnilleen samat asiat samalla minuutilla


-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
saksan ebayssa näyttäisi tällähetkellä olevan vain yksi sopiva kone myynnissä (Artikelnummer: 250083556268) ongelmana on vaan että en osaa sanaakaan saksaa eli en tiedä onko ko. moottorista locostiin??
onko mahdotonta löytää suht nopealla aikataululla alle 1000e moottoria ollenkaan,kauden alkuun on neljä kuukautta aikaa eli kantapäänkautta ei ole kauheasti varaa kokeilla kaikkea.
amerikassa koneita näyttäisi myös olevan mutta onko niin kaukaa ostaminen kannattamatonta (Item number: 200077982193)
niin runkona meillä on SS 702 josta kauppa sovittu ja lauantaina käydään hakemassa peli kototalliin.
onko mahdotonta löytää suht nopealla aikataululla alle 1000e moottoria ollenkaan,kauden alkuun on neljä kuukautta aikaa eli kantapäänkautta ei ole kauheasti varaa kokeilla kaikkea.
amerikassa koneita näyttäisi myös olevan mutta onko niin kaukaa ostaminen kannattamatonta (Item number: 200077982193)
niin runkona meillä on SS 702 josta kauppa sovittu ja lauantaina käydään hakemassa peli kototalliin.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Hankin oman FZS Fazer '04 Wrack Bikestä Saksasta: www.wrackbike.de.
Kannattaa pistää sinne mailia ja kysäistä mitä on tarjolla. Kone tuli sieltä ihan hyvin, mutta jotkut oheislaitteet puuttuivat vaikka niistä oli sovittu. Osan sain jälkeenpäin, mutta ainakin pakosarja jäi tulematta. Sinänsä ei mikään ongelma, koska en sillä mitään olisi tehnyt... periaatteessa tietenkin harmittaa.
Kannattaa pistää sinne mailia ja kysäistä mitä on tarjolla. Kone tuli sieltä ihan hyvin, mutta jotkut oheislaitteet puuttuivat vaikka niistä oli sovittu. Osan sain jälkeenpäin, mutta ainakin pakosarja jäi tulematta. Sinänsä ei mikään ongelma, koska en sillä mitään olisi tehnyt... periaatteessa tietenkin harmittaa.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
En minäkään Saksaa osaa sanaakaan, mutta käytän babelfish.altavista.com/tr käännöskonetta kumpaankin suuntaan. Jos myyjä ei ole osannut Englantia, niin olen kääntänyt myös lähettämäni viestit Saksaksi. Käännöksen laatu riittää ainakin minulle, aina asiat on ymmärretty.
Jenkeistä koneen rahtaaminen tuskin kannattaa. Noin painavan osan rahti on monesti kallista ja verot + alv. pitää maksaa myös postikuluista.
Saksasta kone kyllä löytyy, kun muutaman viikon kyttää. Muista, että kaikki ei suostu postittamaan konetta Suomeen. Voit tarvittaessa tilata itsekin Suomesta kuljetuksen esim. DHL:tä, jos saat laskun jonkun firman nimiiin.
T:Jani
Jenkeistä koneen rahtaaminen tuskin kannattaa. Noin painavan osan rahti on monesti kallista ja verot + alv. pitää maksaa myös postikuluista.
Saksasta kone kyllä löytyy, kun muutaman viikon kyttää. Muista, että kaikki ei suostu postittamaan konetta Suomeen. Voit tarvittaessa tilata itsekin Suomesta kuljetuksen esim. DHL:tä, jos saat laskun jonkun firman nimiiin.
T:Jani
--==http://www.pmc-motorsport.com==--
babelfishillä minäkin saksaa puhuin kun koneet tilattiin. Tosin Henkka hoiteli sitten loput.
Saksan nurkilta koneiden rahdit on ollut luokkaa 160-200€.
Itseasiassa jenkeistä tulee koneet kontissa hintaan 60-80€ mutta tuohon tietty verot ym. Samoin jenkkien sisäiset rahdit on aivan törkeän kalliita.
Muistakaa kysyä erikseen mitä vaurioita/vikoja tai puutteita koneissa on. Ne on hyvä saada paperille. 1000€:llä voi hyvinkin löytää koneen, mutta kaikkine apulaitteineen ym. menee helposti hieman yli.
Mika
Saksan nurkilta koneiden rahdit on ollut luokkaa 160-200€.
Itseasiassa jenkeistä tulee koneet kontissa hintaan 60-80€ mutta tuohon tietty verot ym. Samoin jenkkien sisäiset rahdit on aivan törkeän kalliita.
Muistakaa kysyä erikseen mitä vaurioita/vikoja tai puutteita koneissa on. Ne on hyvä saada paperille. 1000€:llä voi hyvinkin löytää koneen, mutta kaikkine apulaitteineen ym. menee helposti hieman yli.
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
tommonen ainakin: http://www.wrackbike.de/bybrand?filter_brand=14
näyttäs olevan 2003 moottori myynnissä 5600 ajettu kaikkine helyineen 1800e. tuolta on porukka saanu vissiin kohtuu palvelua. kampetta löytyy paljon enemmän kuulemma kuin on netissä näkyvissä.
näyttäs olevan 2003 moottori myynnissä 5600 ajettu kaikkine helyineen 1800e. tuolta on porukka saanu vissiin kohtuu palvelua. kampetta löytyy paljon enemmän kuulemma kuin on netissä näkyvissä.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä