Page 1 of 1

Ohjausvaihteen tuenta

Posted: 24 Aug 2007, 15:45
by hege
Moro

Huomattiin viime kisassa että meillä on ohjausvaihteen tuennat hieman puutteelliset, ja siksi kyselen että miten hammastankoa saa tukea. Säännöt sanovat että: "Ohjaus on vapaa. Hammastangon kiinnityslaatoja saa vahvistaa."

Tulkitsenko tämän oikein kun oletan saamme vahvistaa hammatangon kiinnityslaattoja haluamallamme tavalla?

Posted: 24 Aug 2007, 20:50
by markku
vahvistaa saa. mutta kannattaa järki pitää siinäkin mukana. mielummin siirtyy iskusta tanko kun repee runko. tukivarret on lähteny kuitenkin jo kävelemään.

mulla tanko on kiinni jollain 30x30x2 kulmaraudalla. alkuperäisen kuvan latan mukaan. ei muita kiinnikkeitä. hyvin on pysyny kiinni vaikka onkin osuttu ja ulkoiltu useasti.

olikohan kannuksen pojilla ohuet lattaraudat ristissä kiinnityspisteiden välissä?

ohjausvaihteen tuenta

Posted: 24 Aug 2007, 21:28
by kippo
kyllä latat ristiin on laitettu n.3mm:stä. ja joka kerta on kääntyny kun on tarvinnu mutta ei sen kummemmin ole tarkasteltu miten on pysyny hammastanko paikallaan :?

Posted: 10 Dec 2007, 19:26
by tumpelo
Saako noita htangon kiinnikkeitä muuttaa? GT mantan hammastanko ei meinaa noihin kirjan mukaisiin oikein istahtaa...

Tai onko jollakulla eksortin moinen ylimääräisenä?

T

Posted: 04 Sep 2008, 17:43
by tumpelo
Haa. Hassun hauskasti tuo hammastanko (siis Markun kuvaiksen mukaisella kiinnityksellä) heiluu kuin mummon hammas ratista nypätessä. Syystä tai toisesta se pyrkii ylöspäin...

Joustoa ei ole kovin paljon mutta saattaa se muutamassa kaudessa lopulta nuljuttaa korvakkeen irti rungosta. Täytynee talvella suunnitella tohon jotain "hianoo".

T

Posted: 04 Sep 2008, 18:19
by markku
no ei sillä autolla ole vasta kun neljäs kausi menossa :lol: ja on aivan varmasti eniten ulos ajettu auto :roll: . mutta eikös se ole hyvä kun löytyy autosta juttuja joita parantaa. joka jutusta kun saa sekunninkin pois mun ajamista ajoista niin kohta tomilla ja jarkolla on kiire :twisted: .