Osaako joku arvioida tai heittä ihan jotain faktaa, kuinka paljon esim. 10kg vähennys vaikuttaa Locostin kierrosaikoihin?
Riippuu varmaan tehoista, painosta yleensä, radasta jne..
Tuli vaan mieleen, ku Formula kisoissa puhuvat viikonloppuna, että siellä 10kg tekis n.0,4s/kierros..
Paino/Nopeus
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Aiheesta en tiedä, mutta luulen että sitten kun kuski pystyy ajamaan tasaisesti kierrosajat 0,1sek sisään, niin tällaiset rupeaa vasta vaikuttamaan.
Eräs formula kuski joskus sanoi mulle, että sitten kun kierros ajat stinteissä on 0,1sek sisään voidaan ruveta autoa säätämään, muutoin se on turhaa touhua.
Eräs formula kuski joskus sanoi mulle, että sitten kun kierros ajat stinteissä on 0,1sek sisään voidaan ruveta autoa säätämään, muutoin se on turhaa touhua.

-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Täysin samaa mieltä:!: Ainakin ite sen verran amatööri kuski, että jollain säätämisellä tai painon vähennyksellä yms. jos jotain saavutat, sen hetkessä kuskin tekemällä virheellä kuittaat takas tappioks..Jari wrote:Aiheesta en tiedä, mutta luulen että sitten kun kuski pystyy ajamaan tasaisesti kierrosajat 0,1sek sisään, niin tällaiset rupeaa vasta vaikuttamaan.
Eräs formula kuski joskus sanoi mulle, että sitten kun kierros ajat stinteissä on 0,1sek sisään voidaan ruveta autoa säätämään, muutoin se on turhaa touhua.

Ihan vaan teoriassa mietein jos vaikka sattus joskus joku kierros onnistuun..
Niinkin voi käydä, että auto tuntuu kuskin mielestä paljon paremmalta, vaikkei sille kuskin haluamia säätöjä olis tehtykkään. Annetaan vaan kuskin ymmärtää, että säädetty on...

