Page 2 of 2

Posted: 21 Sep 2008, 14:27
by toni.t
jauhot ja vellit tais olla muillakin ku kellosalolla sekaisin ku samassa lähdössä sain kaksi osumaa :shock: tero jarrussa perään mut herrasmies päästi ohi (pisteet terolle siittä) ja tomi las palmasissa väkisin sisään ja kylkeen... kivaa oli vaikka kilvanajo loppui tomin kanssa keltaisen lipun vaikutusalueella ohitukseen :( tapahtumia riitti eikä tarvinut yksin ajella. lisää autoja viivalle niin löytyy jokaiselle aina taistelu toveri :wink:

Posted: 21 Sep 2008, 14:38
by Tomi Jutila
itse itseäni puolustaen "las palmasissa väkisin sisään ja kylkeen" kommenttiin että ihan normi ohitus sisälle jarruttaen ja kurvin keski osassa ihan pikku sipaisu vissiin tonin etupyörään EI mitään surman syöksyä toisen auton kylkeä jarruina käyttäen,vauhti oli jo pois ihan omia jarruja käyttäen.
osuma on aina osuma mutta mitä liukkaalla radalla tuli 2x mikaan ja 1x toniin ne oli ihan onnettomia hipaisuja että autosta nyt just näkee että kiinni on käyny,semmosia tulee tosi äkkiä kun vedetään ihan tappituntumalla.teron versio oli kyllä tyyliin lekalla ohimoon mutta shit häppens ei mitään tapahu jos ei mitään tee. :shock: :shock:

Posted: 21 Sep 2008, 16:37
by toni.t
juu ei mikään surman syöksy eikä omaan autoonikaan tullut kummassakaan mitään jälkeä jolle tarttis edes mitään mitään tehdä... liukkaalla kun mennään ja tosissaan ajetaan on kumma jos ei osumia tule ja hyvin autot kestää ottaa kontaktia ettei pikku hipaisusta aina ole jotain rikki. omasta mielestäni oli mukavin lähtö mitä on koskaan ollut. autojen erot ei ollut kovin suuret ja kaikki oli maalissa yllättävän tasaisesti lisää tätä on nääs motorsporttia parhammillaan :D

Posted: 21 Sep 2008, 18:52
by Dohc4x4
Kontaktit EI kuulu mielestäni rata-ajoon, rallirossi/JM on asia erikseen.

Lainaus HRF: sivulta

6. "Historic henkeä"
^
Historic -kilpailuissa on tärkeää niin oman, kuin myös kanssakilpailijan, turvallisuuden ja kaluston kunnioittaminen ja vaaliminen. Veren maku suussa kilpaileminen ja ehdoton voiton tavoittelu hinnalla millä hyvänsä ei kuulu näihin ympyröihin. Tärkeää on, että kilpailutapahtumissa viihtyvät kaikki niin yleisö, toimitsijat kuin kilpailijatkin ja tämä henki pysyy yllä jatkossakin.

Posted: 21 Sep 2008, 19:14
by Tero Kellosalo
Totta Pete!
Mut yleisö varmaan ainaki viihty... :lol:

Posted: 21 Sep 2008, 20:20
by tumpelo
Eipä oo koskaan ennen tarvinny syödä buranaa sen takia että posket ja ohimot on kipeenä HYMYILYSTÄ! Hyvää päivää että oli hauskaa. Eikä edes mitään ihan kammo mokia sattunu ekassa "kisalähdössä". Ja sitä lippujuttua ei nyt lasketa kun siitä ei kerran rokotettu tuomarien toimesta.

Vieläkös jokkut reenaa/testaa tänäsyksynä jossain? Alastarolla ainakin näyttää vapaata olevan kovasti...

Tuomo

Posted: 21 Sep 2008, 20:30
by markku
perjantaina kemorassa jos keli sallii :lol: .

Posted: 21 Sep 2008, 20:35
by tumpelo
Siis onko siellä reenit vai joku muu häppeninki? Mitä, ketä häh?

Tuomo

Posted: 21 Sep 2008, 20:50
by markku
kunhan pyöritään rinkiä :lol: toivottavasti radalla ja pyörät alaspäin. jarkko koittaa ainakin mun autoa niin uskoo ettei mopon koneisella pääse mihinkään. auto on nyt niin sekaisin ettei se jää epäselväksi :wink: .

Posted: 22 Sep 2008, 10:52
by Mika Hirvonen
Okei eli tunnelmia toisesta kisaviikonlopusta. Perjantaina pari ekaa vetoa meni rataan tutustuessa, mutta suht nopeasti rata tuli tutuksi ja päästiin kokeilemaan pieniä muutoksia autossa. Auto tuntui koko ajan paremmalta vaikka ajat ei parantuneet viilenevän sään takia. Päivän vikassa vedossa tuli ikävä yllätys kun vasen alatukivarsi petti takasuoralla ennen las palmasin jarrutusta. Hieman ohjattavuus kärsi kun pyörä nojasi kylkipeltiä vasten :)
Harjoitusten jälkeen käytiin hakemassa raato takaisin varikolle. Isot kiitokset kaikille avusta! Varikolla selvisi, että myös oikea tukivasti oli murtunut samasta kohtaa.
Onneksi paikalla oli mestarihitsaaja Kippo, joka parsi tukivarret kuntoon. Taitavat olla nyt paremmat kuin uutena :)
Perjantaista jäi positiivinen kuva vaikka ajot loppuikin ikävään yllätykseen. Auto tuntui kilpailukykyiselä vaikka ei olla päästy testaamaan Ahveniston jälkeen.

Lauantaina harjoitus ja aika-ajo meni liukastellessa märällä radalla. Auto ja kuski ei oiken löytänyt vauhtia märällä radalla. Lähtöruutu kisaan taisi olla kymmenen ja locostien 3. Itse kisaan rata ehti osittain kuivua ja autokin tuntu istuvan käteen paljon paremmin. Onnistuin nousemaan yleiskilpailun kolmanneksi (ilman tönimistä :) ) ennen tokavikan kierroksen spinniä. Yritin ottaa Jarkkoa kiinni ja ilmeisesti takapyörä osui johonkin märkään kohtaan ennen jarrutusta. Onnistuin vielä vikalla kieroksella paikkaamaan ohittamalla Teron Las palmaissa, joten spinnistä ei ollut sitten mitään haittaa.
Hyvää vääntöä oli kisassa monen kanssa. Tomista taisin mennä kerran ohi pääsuoran jarrutuksessa ja tomi yritti samaa kahdesti, mutta ei ihan onnistunut. Pientä kontaktia tuli takaapäin, mutta onneksi pysyttiin radalla.
Maalissa Locostien 2. ja taisi tulla Locostien nopein kierros, joten ihan jees.
8)
Pari Locost "ekaa" tuli viikonoppuna.
Eka spinni, eka keskeytys radalle, ekaa kertaa ajo märällä radalla, ekat klommot takakontissa ja eka nopein kierros kisassa.

Posted: 22 Sep 2008, 13:17
by kippo
alastaron jälkitunnelmat ihan jees oli vissiin ensimmäinen viikonloppu kun auto jäi ehjäksi ja aikas vähän tehtiin remonttiaki (vissiin hitsailin muiden vehkeitä enämpi kuin omiani :) kerrankin niin päin) mutta olihan se lyhyt viikonloppu ja pääosin ajettiin märällä joten ei vehkeet tainnu niin kovin rasittua. mutta perjantaihi. harjoitukset meni ihan jees käkikellolla otetut ajat vaikutti hyviltä ja auto tuntui pienten säätöjen jälkeen ainavain paremmalta (keretiin muuten enskerran säätää alustaa keulasta sitte viime alastaron välkeen :wink: )olis ollu kivaa ajaa kuivalla kelillä mutta samat säädöt tuntui toimivan sateellakin vain pientä ilman lisäystä renkaisiin ja harjotuksissa locostien nopein ja kokoryhmän toinen aikaajot meni melkein samalla systeemillä eikä edelle kerinnyt kuin pari ss:sää sadekelin kummeilla ja pari vandiimeniä joten lähtöpaikka 4 ja locostien nopein. ja eikun kisaan mutta startti sitten menikin aivan per... ja autoja meni ohi kummaltakin puolelta mutta onneksi muut locostit oli niin kaukana ettei ne kerinny kun justiin rinnalle ja sain pidettyä itseni locostien ykkösenä siinä ensin tuntui tulevan kovaakin vääntöa kärkipaikasta jutilan kans mutta tero ehti sitten hätiin :roll: ja sain vähän vetää happea kunnes tero ja mika rupes lähestyyn kun taistelin paasikiven kans ajojäejestyksestä, sain pidettyä paasikiven takana ja pääsin ajamaan vähän lisää kaulaa mikaan. ohitin sitten pari vandiimeniäkin ja pieni osuma tuli kurvin jälkeen kiihdytyksessä kun parä lipes. loppu kisa menikin peileistä seuraillen toisten pyörähtelemisiä maaliin asti ja varoen ettei itelle kävis samoin joten mika pääsi töyttään vähän paremman kierrosajan kun yritti mua kiinni mutta kuitenkin maalissa lähdön 4 ja locostien voitto :D kaikin puolin mukava viikonloppu ja ei auta kuin jäädä odottelemaan enskautta ja toivoa että auto pelais paremmin teknisesti että vois keskittyä paremmin ajamiseen ja säätämiseen :wink:

Posted: 22 Sep 2008, 23:24
by kippo
testin perus tavoite tutustua pyörän koneella varustettuun autoon ja rikkoa markun kaikki vetelissä tehyt pohjaajat :wink:

Posted: 23 Sep 2008, 09:03
by markku
juu saat ajaa pakilla ja siltikin menee ajat rikki :lol:

Posted: 25 Sep 2008, 17:32
by Tomi Jutila
auto kärryssä ja kamat valmiina huomiseen kemoran hupiajeluun jos kelit sallii. markku ja tumppi vissiin tulossa autoineen,onks muita????

Posted: 25 Sep 2008, 21:28
by kippo
tuun kans autoineni on ollut kärryssä alastarolta asti ja paketti purkamatta seissy tuossa katoksessa joten mitä sitä koukusta pois ottamaan ajetaan huomenna niin kauan kun se suostuu pelkästään tankkaamalla liikkumaan :oops: