Mistä löytyy oikea kuva (etupään) ylätukivarsien korvakkeiden kiinnityksen mitoituskuva, vai onko kirjassa ? Poistetaan liian leveät korvakkeet ja sääntöjen mukaiset tilalle metalliliimalla...
Muutetaan autoa siltäkin osin sääntöjen mukaiseksi...
korvakkeiden keskenäinen paikka toisiinsa nähden löytyy hegen kuvista mutta löytyykö kirjasta etutukivarsien korvakkeiden paikka auton pituus suunnassa kuten myös FU putkien paikka tarkasti?
Tomi wrote:korvakkeiden keskenäinen paikka toisiinsa nähden löytyy hegen kuvista mutta löytyykö kirjasta etutukivarsien korvakkeiden paikka auton pituus suunnassa kuten myös FU putkien paikka tarkasti?
on totta ettei siitä ole tarkkaa millimetri piirustusta, mutta kun katsoo kuvia niin luulis että homma lähtee rakentumaan etummaisten korvakkeiden kautta. käsittääkseni ne näyttäis olevan alareunasta, pystyputken etureunan kanssa tasan, ja sitä kautta määräytyis takimmaisten korvien paikka pituussuunnassa.
pasi.t wrote:on totta ettei siitä ole tarkkaa millimetri piirustusta, mutta kun katsoo kuvia niin luulis että homma lähtee rakentumaan etummaisten korvakkeiden kautta. käsittääkseni ne näyttäis olevan alareunasta, pystyputken etureunan kanssa tasan, ja sitä kautta määräytyis takimmaisten korvien paikka pituussuunnassa.
ja fu putket tulee siiitä sitten kait keskelle takimmaisia korvakkeita?
pasi.t wrote:on totta ettei siitä ole tarkkaa millimetri piirustusta, mutta kun katsoo kuvia niin luulis että homma lähtee rakentumaan etummaisten korvakkeiden kautta. käsittääkseni ne näyttäis olevan alareunasta, pystyputken etureunan kanssa tasan, ja sitä kautta määräytyis takimmaisten korvien paikka pituussuunnassa.
ja fu putket tulee siiitä sitten kait keskelle takimmaisia korvakkeita?
Paras kuva on kirjan racing osiossa sivulla 173 (Fig 20.30).
Sen mukaan FU putki tulee keskelle takimmaisen yläkorvakkeen etureunaa.
Kirjassa ei ole piirrustuksia jousituksen kiinnikkeiden pituussuuntaisen sijoittamisen suhteen, eli siinä on tietty pelivara millä voi mennä. Tän keskusteluketjun perusteella mun tulkinta kiinnikkeiden sijoittamisesta on huomattavasti vapaampi kuin Pasin tai Tomin, mutta sekin on vaan yksi tulkinta muiden joukossa. Paras ja jäykin tapa on kuitenkin sijoittaa kiinnikkeet niin keskelle runkoputkia kuin vaan mahdollista.