Jos nyt jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan niin laitellaan tähän topikkiin komponettien ja osakokonaisuuksien painoja. Kukin ilmoitelkoon haluamallaan tarkkuudella. Lähteenä legendaarisen kevyt 704.
-Vaihteisto Toyota W50 ilman keppiä ja kytkinkoppaa kuivana pulteineen ja kumityynyineen (1,2 kg) 41,5 kg
-Kytkinkoppa edelliseen hydraylisella painelaakerilla (Tilton) letkuineen 5,2 kg
-Erikoisvalmistettu vauhtipyörä starttikehällä ja PO kytkimellä (180mm) levyineen + vauhtipyörän pultit 3S-GE isompi halkaisija 8,4 kg
-Laturi Toyota Corolla (pienin vakio) 3,2 kg hihnapyörällä
-kansi ilman nokkia kokonaisena venttiileineneen + ruisku ilman elektroniikkaa, plenumia ja läppärunkoa 20,6 kg
-nokat 2kpl yhteensä 3,6kg
-lohko kokonaisena sumppupumpulla, letkuilla ja hihnapyörillä 82 kg
-startti pultteineen 5kg
Moottori yhteensä noin 82+20,6+3,6+8,4+3,2+5=120 kg
Eli tässä mallia mopoilijoille, kampiakselin ja kardaaniyoken välissä rautaa 55,1 kg ..........
Moottorille ei henkilövaaka riittäny sumppupumpun kanssa , palataan aiheeseen. Kuskille turvakengissä 131 kg, aivan saatanan painavat kengät.
Houkutteli tuossa amuliininen Volvon suorakytkentä, painonsäästö noin 215€/kg. Antaahan olla, W50 ei tartte kuin pääakselin laakerin ja nelosen synkron Laakeri siinä valitti jo kaksi kautta sitten mutta kuten silloin arvelin niin kyllä aikansa kestää...nytkin se vielä menis mutta kun joutuu ton synkron takia kuitenkin avaamaan
Edit lisätty painoja, alustavasti moottori ja vaihteisto 162 kg....
T
Komponettien painoja
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Komponettien painoja
Last edited by tumpelo on 13 Nov 2010, 16:31, edited 1 time in total.
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Komponettien painoja
laitellaampa painoja kanssa. kun nyt on romut irti korista.
- 35kg volvo 4v suorakytkentä kuivana sis keppin,kopan, hytraulisen painelaakerin ja kiinnikeet.
- 125kg volvon b200 kone ilman pakosarjaa ja polttoainepuolta. kuivana vauhtipyörineen/kytkimineen
- 35kg volvonperä öljyillä 3.9 välitys ja torsen lukko. ilman levyjä ja satuloita.
-yht 195kg
jotta kevyttä tästä ei tekemälläkään
-110 kg runko pohjapelteineen kaarineen kaikilla kiinnitys korvilla.
-5.8 kg syyläri puhaltimella
- 35kg volvo 4v suorakytkentä kuivana sis keppin,kopan, hytraulisen painelaakerin ja kiinnikeet.
- 125kg volvon b200 kone ilman pakosarjaa ja polttoainepuolta. kuivana vauhtipyörineen/kytkimineen
- 35kg volvonperä öljyillä 3.9 välitys ja torsen lukko. ilman levyjä ja satuloita.
-yht 195kg
jotta kevyttä tästä ei tekemälläkään
-110 kg runko pohjapelteineen kaarineen kaikilla kiinnitys korvilla.
-5.8 kg syyläri puhaltimella
Re: Komponettien painoja
Näköjään tojo ja volvo tulee lopulta lähes saman painoisiksi. Mielenkiintoista.
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Komponettien painoja
niin meillä on se ylipainoisten luokka . vai mites se meni .
Re: Komponettien painoja
Siis nimenomaan ylipainoisten autojen, kuskit on kesäksi siroja...
Muista myydä mulle salaatti seuraavalla ohituksella....
T
Muista myydä mulle salaatti seuraavalla ohituksella....
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Komponettien painoja
ahaa, nää taitaa nyt sitte olla niitä pelättyjä monstereita
Re: Komponettien painoja
pelätystä tiijä ne taitaa olla niitä 1.6 ne pelätyt . mutta ehkä painavimmat ja tehokkaimmat kuitenkin .