Säännöissä linkkien pulttilinja menee selvästi taka-akselin putken pinnan kohdalta ja kirjassa 2. eri versiota.
Mikähän olis sitten paras kohta linkkien U-korvakkeelle, tai kuinka tuon hitsaas?
En tiedä näkyykö nuo minun liitteet. Mutta jos vastaus on, että paikka "suomen Locost säännöt 2009-2015, sivu 11" mukaan, niin sitten ei ole mitään epäselvää
Eikös tuo aikoinaan sovittu että mennään meidän sääntöjen mitoilla molemmissa päissä? Tuossahan oli 2 eri mittaa etupään kiinnityksellä ja tuo multi reitetty etupään kiinnitys käsittääkseni kiellettiin samalla?
Tekee meidän sääntöjen mukaan niin ei mee metsään. Ja eikös tuo multi reijitetty etukiinnitys ollut ihan sallittu/ suositeltava vaihtoehto (kestävämpi), jos en väärin muista?
Jari hyvä että kysyt etkä tee ja kysy sitten. Akseli korvakkeet locost finlandin säännöissä olevien kuvien mukaan, UNOHTAKAAS KIRJA.
Rungonpäähän nimenomaan suositellaan täyspitkää yhtenäistä korvaketta. Siitä saa tehdä multireijitetyn. Jos käyttää rungonpäässä ei säännöissä ilmoitettuja mittoja tulee 3% painolisä, tämä lisä sisältää myös vakaajan. Itselläni korvakkeista löytyy myös sääntömääräiset paikat joten tangot saa sääntöjen osoittamaan paikkaan ilman muutostöitä.
Last edited by Tomi Jutila on 22 Aug 2014, 12:30, edited 1 time in total.
Pystysuunnassa reikien väli joko 110mm tai 146mm ja symmetrisesti akselin keskipisteen suhteen.
Pituussuunnassa en osaa antaa tarkkaa mittaa. Kirjassa ja säännöissä monta eri mittaa. Lisäksi akseliputkien paksuuksissakin on eroja.
Suosittelisin Locost säännöissä olevaa kiinnitystapaa missä kiinnityspisteet ovat linjassa akseliputken takareunan kanssa. Silloin voi käyttää aavistuksen pidempiä linkkejä, joka voisi teoriassa olla parempi.
Tomi Jutila wrote:
Jos käyttää rungonpäässä ei säännöissä ilmoitettuja mittoja tulee 3% painolisä, tämä lisä sisältää myös uniballit ja vakaajan.
1x 3% sisältääkö kaikki noi kolme kohtaa? Mul on linkkitangot vakio kohdissa ja uniball nivelet, ei muuta ja 3% painolisä.
Eli saanko laittaa vielä vakaajan ja muuttaa linkkien paikat ilman toista +3% painonlisäystä?
Tarkennus tähän. Unibalss3%. Vakaaja, säädettävät linkkien etupäät ja panhard jokin muu vastaava 3%.
Tuohon moponkoneelle tuleva5% seqvental lisä tekee tuon erittäin yleisen 11% lisän
Tomi Jutila wrote:Tarkennus tähän. Unibalss3%. Vakaaja, säädettävät linkkien etupäät ja panhard jokin muu vastaava 3%.
Tuohon moponkoneelle tuleva5% seqvental lisä tekee tuon erittäin yleisen 11% lisän
Näin olin asian ymmärtänyt eli kaikki on ok. En lähe tässä vaiheessa autoa lihottamaan.
Helppo tapa ollu hitsata iskarikiinnike vasta kun auto/perä pyörillä. nostat auton haluttuun maximi maavaraan laittamalla rungon alle palikat esim. 100-110mm. Sitten eiku tuikkaa korvakot perään kiinni iskarit paikallaan. Tällä konstilla varmistut oikeasta korkeudesta aika hyvin. Jos ajat 65-70mm maavaralla jää ulosjoustoakin muutama sentti. Toimenpide vaatii vain suoran alustan missä touhataan