Roadsport toyota
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Roadsport toyota
Availlaanmpa tähän silleen omakohtainen rakentelu projekti osio. Eli rakenteilla on toyota starlet roadsport luokkaan A, ainakin tämänhetkinen näkemys asiasta on sellainen. Auton rakentaminen on aloitettu jo keväällä ja valmistuu sitten kun valmistuu. toivottavasti ei tule ikuisuus projektia. tätä nykyä autoa rakennetaan n. 30 h vikossa joten jotain pieniä toiveita valmistumisen suhteen on.
Re: Roadsport toyota
Olen jo hieman muuttanut muotoani.
- Attachments
-
- P1100751.JPG (97.21 KiB) Viewed 9960 times
Re: Roadsport toyota
Tääki projekti on juur nyt penkissä mutta pikkasen erinnäköisenä saa nähä mitkä on tulokset
Re: Roadsport toyota
Moro!
Nyt sitte nää vakiokyssärit:
1) Mikä moottori, millainen moottorinohjaus, kuivasumppu?
2) Millainen kytkin ja vaihteisto?
3) Millainen peräratkaisu?
4) Millaset etu/takajarrut?
Starletit on aina mielenkiintoisia!
t, Ari
Nyt sitte nää vakiokyssärit:
1) Mikä moottori, millainen moottorinohjaus, kuivasumppu?
2) Millainen kytkin ja vaihteisto?
3) Millainen peräratkaisu?
4) Millaset etu/takajarrut?
Starletit on aina mielenkiintoisia!
t, Ari
Last edited by asassi on 14 Jul 2015, 08:54, edited 1 time in total.
Re: Roadsport toyota
Toyotassa toyotan moottori mutta saa omistaja itse kertoilla muusta tekniikasta kuhan kerkee
Re: Roadsport toyota
Moottori Toyota 1,4l 20v turbo. Hestekin ohjauksella ja kuivasumpulla.
Vaihteistona BMW; ZF jiossa 5 on suora. AP racing 2 levy kytkin.
Peränä volvo, 4,56 välityksellä ja danan lukko.
Kori muotit kaikki ite tehtyjä ja silleen.
Vaihteistona BMW; ZF jiossa 5 on suora. AP racing 2 levy kytkin.
Peränä volvo, 4,56 välityksellä ja danan lukko.
Kori muotit kaikki ite tehtyjä ja silleen.
Re: Roadsport toyota
Eli tuommoinen laite
Re: Roadsport toyota
Vau! Tekniikka huippua ja koko auton osalta tasapainoista. Ei taida heikkoa lenkkiä löytyä? Onhan jarrut kanssa riittävät?pasi.t wrote:Moottori Toyota 1,4l 20v turbo. Hestekin ohjauksella ja kuivasumpulla.
Vaihteistona BMW; ZF jiossa 5 on suora. AP racing 2 levy kytkin.
Peränä volvo, 4,56 välityksellä ja danan lukko.
Kori muotit kaikki ite tehtyjä ja silleen.
t, ari
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Roadsport toyota
ompa komia peli..
toivotaan jotta kaikki pelaa niinku kuuluuki.
toivotaan jotta kaikki pelaa niinku kuuluuki.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Roadsport toyota
Nyt olis aikaa kirjoitella vähän syvemmin tuosta Starbasta, joten;
Moottori pohjautuu Toyotan 20 venttiiliseen 1600 ccm moottoriin, sellaiseen joita käytimme locost luokassa ja joita kehitettiin ko. luokkaan n 9v. Moottorin kuutiotilavuus pienennettiin vaihtamalla tilalle lyhyempi iskuinen teräs kampiakseli, jolla kuutiotilavuus jää alle 1400 ccm. Kiertokanget on mittatilaustyönä POmetallin tekemät ja männät tulee JE;ltä tietenkin mittatilauksena. En tiedä onko tällaista versiota olemassa maailmalla muita, mutta Suomessa ei ainakaan?? Moottorin tilavuus pienennettiin sen takia, että laskennallinen paino saadaan 823 kiloon. Moottorin on suunnitellut ja säätänyt Jani Lindvall Kannuksesta. Kanteen laitettiin vähän isommat venttiilit, kunnon jouset ja titaani retainerit. Koneistuksista ja kasauksesta vastaa Pro engines Juha Hämäläinen Kokkolasta.
Öljy tilavuus on noin 8l ja nestetilavuus noin 10l. Tilavuudet on tarkoituksella isot, koska moottoria voidaan kierrättää, ties kuinka korkealle, mutta ainakin 9500rpm. Tällä hetkellä rajoitin on 9240rpm ja kaikki käppyrät ja muut antaa ymmärtää, että reservissä on vielä varaa. Tällä hetkellä moottori on vasta 0,95 baarin paineella ja nyt ollan jo aika reilusti yli 300hv. Turbo on aika pieni kuulalaakeri malli, joten jossain vaiheessa se tulee rajoittamaan tehoa, mutta ei vielä pitkään aikaan..
Auton alustassa on täysin umpi pohja. Ei ole vielä tietoa toimiiko se ollenkaan, nostaako lämmöt jne. mutta oli mielestämme viisasta rakentaa ja kokeilla se nyt, eikä jälkikäteen.
Jarrut on neli mäntäiset kilpa jarrut, ympäriinsä.
Rengas on Toyo R888, kooltaan 225 / 45 /16", Braidin kilpa vanteilla. Jos auton paino menee 850kg;n tietämille, niin saamme taakse laittaa 245 leveät renkaat. (autoa ei ole vielä punnittu).
Iskunvaimentimet on AST merkkiset.
Moottori pohjautuu Toyotan 20 venttiiliseen 1600 ccm moottoriin, sellaiseen joita käytimme locost luokassa ja joita kehitettiin ko. luokkaan n 9v. Moottorin kuutiotilavuus pienennettiin vaihtamalla tilalle lyhyempi iskuinen teräs kampiakseli, jolla kuutiotilavuus jää alle 1400 ccm. Kiertokanget on mittatilaustyönä POmetallin tekemät ja männät tulee JE;ltä tietenkin mittatilauksena. En tiedä onko tällaista versiota olemassa maailmalla muita, mutta Suomessa ei ainakaan?? Moottorin tilavuus pienennettiin sen takia, että laskennallinen paino saadaan 823 kiloon. Moottorin on suunnitellut ja säätänyt Jani Lindvall Kannuksesta. Kanteen laitettiin vähän isommat venttiilit, kunnon jouset ja titaani retainerit. Koneistuksista ja kasauksesta vastaa Pro engines Juha Hämäläinen Kokkolasta.
Öljy tilavuus on noin 8l ja nestetilavuus noin 10l. Tilavuudet on tarkoituksella isot, koska moottoria voidaan kierrättää, ties kuinka korkealle, mutta ainakin 9500rpm. Tällä hetkellä rajoitin on 9240rpm ja kaikki käppyrät ja muut antaa ymmärtää, että reservissä on vielä varaa. Tällä hetkellä moottori on vasta 0,95 baarin paineella ja nyt ollan jo aika reilusti yli 300hv. Turbo on aika pieni kuulalaakeri malli, joten jossain vaiheessa se tulee rajoittamaan tehoa, mutta ei vielä pitkään aikaan..
Auton alustassa on täysin umpi pohja. Ei ole vielä tietoa toimiiko se ollenkaan, nostaako lämmöt jne. mutta oli mielestämme viisasta rakentaa ja kokeilla se nyt, eikä jälkikäteen.
Jarrut on neli mäntäiset kilpa jarrut, ympäriinsä.
Rengas on Toyo R888, kooltaan 225 / 45 /16", Braidin kilpa vanteilla. Jos auton paino menee 850kg;n tietämille, niin saamme taakse laittaa 245 leveät renkaat. (autoa ei ole vielä punnittu).
Iskunvaimentimet on AST merkkiset.
Re: Roadsport toyota
Kuulostaa sellaselta paketilta että jos tohon saadaan lähes 400hp ajettavaa tehoa ja paino on tota luokkaa niin taitaapi parhaan A ryhmän pojilla tulla pikkasen kiirus 

Re: Roadsport toyota
Numeraalisesti auton pitäis olla ihan ok. Mikä on sitten käytäntö niin aika näyttää.
Tällähetkellä odotellaan iskareita huollosta.
Facebookissa, trt racing sivuilla löytyy lisää kuvia ja video penkityksestä. Ja onhan siellä muitakin projekteja.
Tällähetkellä odotellaan iskareita huollosta.
Facebookissa, trt racing sivuilla löytyy lisää kuvia ja video penkityksestä. Ja onhan siellä muitakin projekteja.
Re: Roadsport toyota
Jos jotain kiinnostaa niin videoo löytyy osoitteessa https://youtu.be/tcJyeQqkiSQ , no eipä onnistu linkitys, mutta siellä se on 

-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Roadsport toyota
ei oo kylä yhtään turhaa käen liikettä...
hienon näköstä menoa.
menikö alle 20?
ajaako kärki alle 18?
hienon näköstä menoa.
menikö alle 20?
ajaako kärki alle 18?